poniedziałek, 30 listopada 2015

O co prosić Mikołaja? czyli zapowiedzi grudnia

Jak chyba każdy lubię dostawać prezenty. Zawsze mam w głowie milion pomysłów rzeczy, które chciałabym dostać. Podobnie jest z kupowaniem prezentów dla innych – zazwyczaj mam tyle pomysłów, że nie mogę się zdecydować, w którą pójść stronę. Jest jedna kierunek, który jest zawsze dobry – księgarnia. Co prawda oferta nowości wydawniczych jest w grudniu dość uboga, ale popatrzmy, co też Mikołaj może nam dobrego w grudniu przynieść.




Zacznę od książki, na którą czekam odkąd tylko zobaczyłam ją w zapowiedziach. Zofia Stryjeńska jest postacią strasznie fascynującą. Bardzo charakterna, bohaterka wielu skandali. Swego czasu strasznie modna, odniosła ogromny sukces, by popaść w schemat i zapomnienie. Idealna bohaterka dla biografistów. Już się nie mogę doczekać!

Bertrand Meyer-Stabley Mężczyźni, którzy wstrząsnęli światem mody, Rebis


 Kolejna książka z biografiami. Nie ma bowiem nic ciekawszego niż prawdziwe historie innych ludzi. Tutaj dość współcześnie, historie projektantów, którzy najbardziej wpłynęli na świat mody. Pewnie jeśli ktoś się interesuje modą, nie będzie to dla niego nic zaskakującego, ja jednak mam tutaj duże braki.



Nie czytałam żadnej książki Pamuka, ale każda z nich wydaje mi się jakaś magiczna. Mam wrażanie, że ta, szczególnie dzisiaj, jest niezwykle aktualna. Może dzięki temu wznowieniu skuszę się w końcu na coś spod pióra tureckiego pisarza?




Wszystko, co lśni cały czas stoi na półce i czeka na swoją kolej. Czytałam o niej tyle skrajnych opinii, że cały czas nie mogę się do niej zabrać. Tym bardziej, że poławiacze złota kojarzą mi się z Dzikim Zachodem i westernami, a nie są to moje klimaty. W przypadku debiutu Catton współczesne realia przemawiają na jej korzyść. Może jeśli zacznę od debiutu, zobaczę jak autorka się rozwinęła i lepiej doecenię Wszystko, co lśni?

I to by było na tyle z nowości. Pamiętajcie jednak, że nie tylko premierami księgarnie stoją! ;)

2 komentarze:

  1. "Stryjeńską" mam w planach, jako świąteczny prezent dla przyjaciółki. Za to "Mężczyzn..." sama bym chętnie przygarnęła;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki fajne, ale ja jako zacofany człowiek poprosiłam Więzienia Labiryntu xD
    zapraszam: http://czytam-pisze-recenzuje-polecam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń